Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Інформація щодо роботи Порталу електронної звітності ДПС.
Serg
Повідомлень: 144
З нами з: 29 березня 2018, 09:56

Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Serg » 05 листопада 2020, 10:09

Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

7 листопада 2020 року закінчується перехідний період, коли одночасно в Україні можна було використовувати ЕЦП та КЕП.
Закон №2155 «Про електронні довірчі послуги» набув чинності 7 листопада 2018 року. Він ввів поняття кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та скасував — ЕЦП. Упродовж двох років з моменту набуття чинності нових норм діяв перехідний період, коли платники податків могли використовувати ЕЦП, а по закінченню строку дії змінювати їх на КЕП. Перехідні два роки збігають саме 7.11.2020 року.

Чи зможу я працювати зі своїм КЕП після 7.11.2020 року?

Ключі, отримані у нашому КНЕДП ЦСК “Україна” після 7.11.2018 р., відповідають вимогам Закону № 2155. Це і є КЕП, який надалі може використовуватися під час подання звітності, електронного документообігу та ідентифікації на державних порталах.

Щодо зберігання КЕП на захищених носіях

У ст. 18 Закону про ЕДП говориться про те, що особистий ключ кваліфікованого сертифіката ключа повинен зберігатися у захищеному носії інформації. Це також зазначається у визначенні КЕП (ст. 1 Закону № 2155).
Захищений носій (ЗН) особистих ключів — це пристрій для безпечного зберігання ключів КЕП. Таким засобом може бути токен, мережевий криптомодуль, MobileID або смарт-картка.
Про необхідність зберігання електронних ключів на ЗН також регулярно нагадує ДПС, вказуючи у квитанціях, що: “Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації”.

Чи зобов’язані держустанови зберігати КЕП на захищених носіях?

У Постанові № 749 КМУ сказано, що для інформаційного обміну державні органи і підприємства державної форми власності повинні використовувати ключі лише на захищених носіях. Постанова набула чинності з 07.11.2018. Отже, саме з цієї дати держоргани зобов'язані зберігати ключі на ЗН.

Чи повинні комерційні організації зберігати КЕП на захищених носіях?

Комерційні організації можуть, за бажання, і далі працювати з ключами, які були отримані після 7.11.2020 року не на ЗН. Таке право їм дає постанова КМУ №193 "Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів”, що діє до 31.12.2021 року. Опісля приватний сектор також повинен буде використовувати КЕП виключно на ЗН.

Щодо підписання звітності

У п.п. 48.5.1 ПКУ прямо говориться про те, що податкова звітність повинна підписуватися КЕП, видача якого регулюється Законом № 2155. Тож, якщо ви отримали ключі на підставі договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з КНЕДП не на захищеному носії, ви можете ще протягом року — до 31.12.2021— підписувати ними звітність.

ВИСНОВКИ

• З 07.11.2020 державні підприємства мають використовувати КЕП, які в обов'язковому порядку повинні зберігатися на захищених носіях.
• Інші категорії користувачів — приватний сектор — зможуть, за бажання, і надалі використовувати ключі КЕП, отримані після 07.11.2020 р., які зберігаються, наприклад, на жорсткому диску ПК або звичайній флешці.


https://uakey.com.ua/news/main/vikorist ... o-zmnitsja

Повернутись до “Портал електронної звітності ДПС”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: 1 і 0 гість