Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Інформація щодо роботи Порталу електронної звітності ДПС.
Serg
Повідомлень: 255
З нами з: 29 березня 2018, 09:56

Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Serg » 05 листопада 2020, 10:09

Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

7 листопада 2020 року закінчується перехідний період, коли одночасно в Україні можна було використовувати ЕЦП та КЕП.
Закон №2155 «Про електронні довірчі послуги» набув чинності 7 листопада 2018 року. Він ввів поняття кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та скасував — ЕЦП. Упродовж двох років з моменту набуття чинності нових норм діяв перехідний період, коли платники податків могли використовувати ЕЦП, а по закінченню строку дії змінювати їх на КЕП. Перехідні два роки збігають саме 7.11.2020 року.

Чи зможу я працювати зі своїм КЕП після 7.11.2020 року?

Ключі, отримані у нашому КНЕДП ЦСК “Україна” після 7.11.2018 р., відповідають вимогам Закону № 2155. Це і є КЕП, який надалі може використовуватися під час подання звітності, електронного документообігу та ідентифікації на державних порталах.

Щодо зберігання КЕП на захищених носіях

У ст. 18 Закону про ЕДП говориться про те, що особистий ключ кваліфікованого сертифіката ключа повинен зберігатися у захищеному носії інформації. Це також зазначається у визначенні КЕП (ст. 1 Закону № 2155).
Захищений носій (ЗН) особистих ключів — це пристрій для безпечного зберігання ключів КЕП. Таким засобом може бути токен, мережевий криптомодуль, MobileID або смарт-картка.
Про необхідність зберігання електронних ключів на ЗН також регулярно нагадує ДПС, вказуючи у квитанціях, що: “Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації”.

Чи зобов’язані держустанови зберігати КЕП на захищених носіях?

У Постанові № 749 КМУ сказано, що для інформаційного обміну державні органи і підприємства державної форми власності повинні використовувати ключі лише на захищених носіях. Постанова набула чинності з 07.11.2018. Отже, саме з цієї дати держоргани зобов'язані зберігати ключі на ЗН.

Чи повинні комерційні організації зберігати КЕП на захищених носіях?

Комерційні організації можуть, за бажання, і далі працювати з ключами, які були отримані після 7.11.2020 року не на ЗН. Таке право їм дає постанова КМУ №193 "Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів”, що діє до 31.12.2021 року. Опісля приватний сектор також повинен буде використовувати КЕП виключно на ЗН.

Щодо підписання звітності

У п.п. 48.5.1 ПКУ прямо говориться про те, що податкова звітність повинна підписуватися КЕП, видача якого регулюється Законом № 2155. Тож, якщо ви отримали ключі на підставі договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з КНЕДП не на захищеному носії, ви можете ще протягом року — до 31.12.2021— підписувати ними звітність.

ВИСНОВКИ

• З 07.11.2020 державні підприємства мають використовувати КЕП, які в обов'язковому порядку повинні зберігатися на захищених носіях.
• Інші категорії користувачів — приватний сектор — зможуть, за бажання, і надалі використовувати ключі КЕП, отримані після 07.11.2020 р., які зберігаються, наприклад, на жорсткому диску ПК або звичайній флешці.


https://uakey.com.ua/news/main/vikorist ... o-zmnitsja

Irishkaja
Повідомлень: 3
З нами з: 09 грудня 2020, 00:19

Re: Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Irishkaja » 09 грудня 2020, 00:47

Доброго дня. Дайте, будь ласка, консультацію. Я - приватний підприємець, не дуже обізнаний із сучасними технологіями зберігання ключів, та іншими нововведеннями. До 20.11.2020 року без проблем підписувала і відправляла звіти з допомогою Вашої програми. Тепер отримала нові ключі безпосередньо в податковій, замінила у своєму профілі програми, створила звіт, він успішно був підписаний програмою і переданий за призначенням. Однак у відповідь прийшла перша квитанція про неприйняття, де написано "Блок даних. Невірний підпис - сертифікат відсутній у реєстрі зареєстрованих сертифікатів", а потім йде серійний номер сертифікату. Що не так, і як це виправити? Вдячна за відповідь завчасно.

Andrew
Повідомлень: 31
З нами з: 08 січня 2020, 12:46

Re: Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Andrew » 09 грудня 2020, 08:06

Irishkaja писав:Доброго дня. Дайте, будь ласка, консультацію. Я - приватний підприємець, не дуже обізнаний із сучасними технологіями зберігання ключів, та іншими нововведеннями. До 20.11.2020 року без проблем підписувала і відправляла звіти з допомогою Вашої програми. Тепер отримала нові ключі безпосередньо в податковій, замінила у своєму профілі програми, створила звіт, він успішно був підписаний програмою і переданий за призначенням. Однак у відповідь прийшла перша квитанція про неприйняття, де написано "Блок даних. Невірний підпис - сертифікат відсутній у реєстрі зареєстрованих сертифікатів", а потім йде серійний номер сертифікату. Що не так, і як це виправити? Вдячна за відповідь завчасно.
Доброго дня. Для того, щоб почати користуватися новими ключами необхідно щоб старі ключі були недіючими - або закінчився термін дії або скасувати у видавця.

Irishkaja
Повідомлень: 3
З нами з: 09 грудня 2020, 00:19

Re: Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Irishkaja » 09 грудня 2020, 10:18

Так термін дії старих ключів якраз і вийшов 20.11.2020. Нові я згенерувала у податковій після цього дня. На диску є ключі та сертифікат. Але при заміні ключа в програмі ZvitOK ніхто не питає про новий сертифікат. Запит йде тільки на файл ключа. Куди втиснути той сертифікат, я не в курсі.
В податковій сказали, що підписувати новий договір про визнання документів електронного обігу не треба, то я відразу сформувала звіт, підписала його, та й вислала. В квитанції про неприйняття звіту інформація про сам сертифікат ніби є, але чомусь його не знайдено в реєстрі, як я зрозуміла. Боюсь, що як задзвоню в податкову, вони мені на програму будуть кивати. Дякую за відповідь.

Zvit2019
Магістр
Магістр
Повідомлень: 211
З нами з: 25 жовтня 2019, 10:25

Re: Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Zvit2019 » 09 грудня 2020, 10:52

Irishkaja писав: Дякую за відповідь.


Зайдите в Електронний кабінет (ЕК)
https://cabinet.tax.gov.ua/login

с НОВЫМ ключем и отправте отчет с ЕК

ZvitOK
Корифей
Корифей
Повідомлень: 272
З нами з: 04 листопада 2016, 15:50

Re: Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення ZvitOK » 09 грудня 2020, 11:37

Irishkaja писав:

Відправте звіт повторно, пакетні звіти з першої спроби не проходять.

Irishkaja
Повідомлень: 3
З нами з: 09 грудня 2020, 00:19

Re: Використання КЕП після 07.11.2020: що і для кого зміниться?

Повідомлення Irishkaja » 09 грудня 2020, 12:32

Дякую. Я вже спробувала відправити з ЕК за порадою вище. Чекаю на результат. Хоча з допомогою FreeZvit та ZvitOK це робити набагато простіше і швидше. Дякую Вам за програми


Повернутись до “Портал електронної звітності ДПС”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: 2 і 0 гостей